EMITT’te Mersin rüzgarı

MERSİN (İGFA) – Avrupa’nın en büyük turizm fuarlarından olan EMITT, 27. sefer turizm profesyonellerini ve tatil tüketicilerini bir ortaya getirdi. 6 Şubat’ta kapılarını açan ve 4 gün boyunca süren fuarda; farklı ülkelerden gelen temsilciler, belediyeler, turizm dalının önde gelen firmaları ve iş geliştirme uzmanları tatilcilerle bir ortaya geldi.

FUARA DAMGA VURAN BÜYÜKŞEHİR STANDINA ‘DESTİNASYONLAR KISMINDA EN DÜZGÜN TANITIM ÖDÜLÜ’

Fuarda yerini alan Mersin Büyükşehir standı ise, 4 gün boyunca binlerce iştirakçinin uğrak noktası oldu. Yerli ve yabancı iştirakçilerin yanı sıra, turizm kesimi temsilcilerinin de sık ziyaret ettiği stantta, bilhassa Mersin Turizm Haritası uygulaması büyük ilgi çekti. Büyükşehir tarafından kurulan uygulama ile Mersin’in tarihi, doğal ve kültürel hoşluklarını bir harita yardımıyla keşfeden iştirakçiler, Mersin çeşidi yaptı. Stantta ayrıyeten ziyaretçilere verilen tanıtıcı broşür ve haritaların yanı sıra, Mersin’e mahsus cezerye ve limon ikramı da yapıldı. Fuar boyunca stantta sergilenen Mersin’in tanıtımını içeren görüntüler ise, kentin hoşluklarını gözler önüne sererek iştirakçileri adeta büyüledi. 4 gün boyunca fuara damga vuran Mersin Büyükşehir Belediyesi standı, ‘Destinasyonlar Kolunda En Düzgün Tanıtım Ödülü’nü aldı.

ÖZDÜLGER: “BÜYÜKŞEHİR OLARAK EMITT’TE VİZYONUMUZU EN YETERLİ HALDE GÖSTERDİK”

Mersin Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Toplumsal İşler Dairesi Başkanlığı Koordinatörü, Opera Sanatkarı Bengi İspir Özdülger, 4 gün boyunca dolu dolu bir fuar geçirdiklerini söyledi. Büyükşehir’in standının her yıl olduğu üzere bu yıl da çok beğenildiğini belirten Özdülger, “Mersin Büyükşehir Belediyesi olarak EMITT’te, vizyonumuzu en güzel formda gösterdik. Her yıl yeni bir stantla bu işe ne kadar kıymet verdiğimizi ve ne kadar kaliteli işler yaptığımızı da göstermiş oluyoruz. Bunu yapıyor olmaktan da başka memnuniyet duyuyoruz. Fuara iştirak çok yüksekti. Vatandaşların, fuarı gezen turizm severlerin, odaların, derneklerin ve bu işle alakalı kesim temsilcilerinin çok beğenisini aldık” dedi.

“HER YIL BİR MÜKAFATLA KENDİMİZİ TAÇLANDIRIYORUZ”

Mersin Büyükşehir olarak yapılan her çalışmada kaliteden ödün vermediklerini vurgulayan Özdülger, “Her yıl bir mükafatla kendimizi taçlandırıyoruz. Bu yıl da ‘Destinasyonlar Kolunda En Uygun Tanıtım Ödülü’nü aldık. Hak edilmiş bir ödül olduğunu düşünüyoruz. Mersin Büyükşehir standı olarak farkımızı, öngörülerimizi, kalitemizi ve yaklaşımımızı en uygun halde gösterdiğimizi düşünüyoruz. Bu manada memnun ve gururluyuz” tabirlerini kullandı.

MHOQDAH: “MERSİN STANDI ÇOK DİKKATİMİ ÇEKTİ”

Fuara Maldivler’den katılan ve Büyükşehir’in standına büyük ilgi gösteren Musa Mhoqdah, fuarı çok beğendiğini ve bilhassa Mersin Büyükşehir standının çok ilgisini çektiğini belirterek, “Çok büyük ve hoş bir fuardı. Birçok beşerle tanışma fırsatı ve yeni şeyler öğrenme fırsatı bulduk. Mersin standını da ziyaret ettim, zira çok dikkatimi çekti. Aslında burada çok önemli bir potansiyel var. Turizm ve teknolojiyi birleştirerek neler ortaya çıkabileceğini hoş bir biçimde deneyimlemiş oldum” diye konuştu.

GALİÇİ: “HİÇBİR STANT BENİ BU KADAR HEYECANLANDIRMAMIŞTI”

Standın ziyaretçilerinden Rum asıllı Yani Galiçi de Mersin standının, fuarın görseli en güçlü standı olduğunu vurgulayarak, “Daha evvel Mersin’i ziyaret etmiştim, adeta bir cennet. Kent vizyon olarak çok yükselmiş. Mersin ile ilgili görsellere baktıkça bakasınız geliyor. Ben de bu fuardan aldığım bilgilerle, öteki yerlerde Mersin’i tanıtmak isterim. Hiçbir stant beni bu kadar heyecanlandırmamıştı” sözlerine yer verdi.

BAYINDIR: “BÜYÜKŞEHİR’İN SON BİRKAÇ YILDIR YAPTIĞI BÜTÜN STANTLAR DAİMA SES GETİRDİ”

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Kontrol Şurası Lideri ve Seyahat Acentesi İşletmecisi Hakan Bayındır ise, bu tıp fuarların kentlerin tanıtımı için epey değerli olduğuna işaret etti. Mersin standını da epeyce ilgi cazip bulduğunu söyleyen Bayındır, “Büyükşehir Belediye Liderimizin da vizyoner olduğu, Mersin standında çok net görülüyor. Mersin Büyükşehir’in son birkaç yıldır yaptıkları bütün stantlar daima ses getirdi. Bu yılki de daha evvelkiler üzere çok başarılı ve çok güzel” dedi.

Şehrin hem pazarlaması, hem de tanıtımında en değerli ögenin mahallî idareler olduğuna dikkat çeken Bayındır, “Onlar öncelikle kentin altyapısını oluşturup, daha sonra da bunun tanıtımını yapıyorlar. Seyahat acenteleri pazarlama yaparken, belediyeler bu pazarlamalara dayanak oluyorlar. Olmazsa olmaz bir birliktelik lazım. Bizim esasen uzun yıllardır istediğimiz şey hem mahallî idarelerin, hem de merkezi hükümetin bir ortada kentin tanıtımına katkı sunmaları. Liderimiz vazifeye geldiğinden beri sağ olsun, dayanağını her vakit hissettik. Kentin ağabeyi üzere istediğimiz yere de daima geldi ve katkı sundu. Yani onunla bir arada yol yürümekten inanılmaz memnunuz. Umuyorum ki önümüzdeki periyotlarda de bir ortada devam edeceğiz” tabirlerini kullandı.

DEMİR: “MERSİN BÜYÜKŞEHİR’İN YAPACAĞI HİZMETLER, TURİZMİN GELİŞMESİNDE ÖNCÜLÜK SAĞLAYACAK”

Otel işletmecisi Murat Demir de Mersin Büyükşehir’in standını epeyce beğendiğini belirterek, “Fuarların katkısı çabucak görülmeyebilir, bu uzun süreçli bir çalışma. Her fuarda kesinlikle olmak lazım. Tanıtımınızı yapmamız lazım. Böylece bilinirlik artıyor. Ne kadar tanıtım yaparsak, o kadar yararı var. Mersin Büyükşehir’in yapacağı yatırımlar, hizmetler, turizmin gelişmesinde öncülük sağlayacak. Bu tip tanıtımlara katılması, dayanak vermesi turizmciler için sevindirici. İş birliği yapmamız lazım. Kimse tek başına bir şey yapamaz. Biz bu iş birliğine her vakit hazırız” dedi.